10
خرداد

ولایت شرط دریافت رحمت و مغفرت است

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، خانم سکینه ساروخانی در جمع طلاب و بانوان با برشمردن برخی فضایل امیرالمومنین(علیه السلام)، گفت:  خداوند برای علی بن ابی طالب(علیه السلام) فضیلت هایی قرار داده که کسی جز خدا نمی تواند بشمارد وکسی که حبّ اهل بیت(علیهم السلام) در او فوران کند خدا او را اهل نجات و دانشمند دینش می کند، اما اگر بر اثر معصیت و گناه زیاد فاصله گرفت خدا نعمت ولایت و دوستی اهل بیت(علیهم السلام) را از او می گیرد.

وی، یکی از شروط مغفرت را ورود به ولایت حضرت علی(علیه السلام) بیان کرد و افزود: کسی که حب علی(علیه السلام) و حب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) دارد،  با آنان او زندگی می کند و لغزش های او  بخشیده می شود.

خانم ساروخانی اظهار داشت: مَثَل اهل بیت(علیه السلام)  همچون کشتی نوح است و هر کس سوار کشتی شد اهل بیتی و بهشتی شد ؛ حضرت لقمان به فرزندش می فرمود اگر ثواب ها به اندازه کارهای انس و جن انجام دادی، فکر نکن از عذاب خدا مصون شده ای و اگر به اندازه کارهای جن و انس خطا کردی باز هم از خدا ناامید نشو.

وی ادامه داد: تا می توانیم باید در انجام واجبات و امور خیر بکوشیم، ولی حالت خوف و رجا باید تا لحظه مرگ همراه انسان باشد و اخلاص را باید همیشه مد نظر قرار دهیم.

خانم ساروخانی در پایان با تاکید بر داشتن اخلاص در انجام اعمال و واجبات  گفت: در این شب های رمضان و شب های احیا از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) توفیق خلوص در انجام اعمال همچون اخلاص علی بن ابیطالب(علیه السلام) را طلب کنیم تا اعمال ما پذیرفته شود. بنا به توصیه آیت الله بهجت(رحمت الله علیه) هر روز صبح به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) سلام بدهیم تا برکتش را در زندگی خود احساس کنیم.

در سال های گذشته این مراسم با حضور با شکوه عموم بانوان و طلاب برگزار می شد و در حال حاضر با توجه به موقعیت پیش آمده از ویروس کرونا مراسم احیاء حضور تعدادی از بانوان و طلاب  با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...