10
خرداد

دادخواهی و حمایت از مظلومان زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است

خانم اقدس السادات دهقان منشادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه از یزد درباره اهمیت روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: روز قدس فقط متعلق به مردم ایران نیست ولی جرقه آن بعد از انقلاب درایران اتفاق افتاد و باتوجه به اینکه قدس به عنوان اولین قبله گاه مسلمانان بوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: متاسفانه فلسطین به دست عده ای صهیونیسم جنایتکار اشغال شد و این اقدام جنایتکارانه با مبارزه مردم فلسطین ازهمان ابتدا به طور مستمر و پیگیر ادامه داشته و ملت مسلمان ایران پس از پیروزی انقلاب همه ساله یک روز را به فرمان بنیان گذار انقلاب که روز قدس نام گرفته بر سر مستکبران و غاصبان فریاد لعن و نفرین بر می آورند .

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد، در پاسخ به این سوال که آیا ضرورتی دارد که ما وقتی فریاد دادخواهی و طلب کمک از عده ای مظلوم و ستمدیده را می شنویم به کمک و یاری آنها بشتابیم ؟ اظهار داشت: بله قطعا و بدون هیچ تردیدی  باید از مظلوم و ستمدیده بنا بر وظیفه انسانی، دینی و ملی دفاع کرد.

وی ادامه داد:  هر انسانی دارای حقوق اولیه انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و آن احساس امنیت و آرامش و آزادی است که باید تامین شود و توجه به نوع انسان، فارغ از مذهب و دین ملاکی برای توجه به انسان است ودفاع از هر مظلومی خصوصا مظلومان فلسطین از موازین انسانی، نوع دوستی، جوانمردی و حمایت  از ارزش های انسانی صورت می گیرد.

دهقان منشادی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام که یک دین جامع و کامل در تمام شوون زندگی می باشد، گفت: حمایت و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان یکی از اعتقادات و واجبات مورد تاکید می باشد. همانگونه که رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) دراین زمینه فرموده اند :«مساله فلسطین برای جمهوری اسلامی یک امر تاکتیکی نیست یک امر بنیانی است، از اعتقاد اسلامی ناشی می شود و وظیفه ماست که این کشور اسلامی را از سلطه، قدرت غاصب و پشتیبان های بین المللی اش در بیاوریم؛ همه ملت های اسلامی همه دولت های اسلامی وظیفه دارند که این کار را انجام بدهند.»

وی با تاکید بر اینکه دفاع از مظلومان و ستمدیدگان یک وظیفه ملی محسوب می شود، تصریح کرد: امنیت ملی و منافع ملی کشورهای مسمان به ویژه کشور فلسطین  با هم ارتباط دارد و انجام حمایت های همه جانبه ما در ابعاد مختلف، میتواتند منافع ملی ما را تامین کند.

در پایان مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) اظهار امیدواری کرد: دادخواهی و حمایت از مظلومان عالم، مقدمه و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج الله تعالی) شود و همگی از این امتحان سربلند و پیروز بیرون بیاییم.

 


free b2evolution skin
29
بهمن

فهرست طولانی فرصتهای مادی کشور

فهرست طولانی فرصتهای مادی کشور


به‌جز اینها، فرصتهای مادّی کشور نیز فهرستی طولانی را تشکیل میدهد که مدیران کارآمد و پُرانگیزه و خردمند میتوانند با فعّال کردن و بهره‌گیری از آن، درآمدهای ملّی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی‌نیاز و به معنی واقعی دارای اعتمادبه‌نفس کنند و مشکلات کنونی را برطرف نمایند. ایران با دارا بودن یک درصد جمعیّت جهان، دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است: منابع عظیم زیرزمینی، موقعیت استثنائی جغرافیایی میان شرق و غرب و شمال و جنوب، بازار بزرگ ملّی، بازار بزرگ منطقه‌ای با داشتن ۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیّت، سواحل دریایی طولانی، حاصلخیزی زمین با محصولات متنوّع کشاورزی و باغی، اقتصاد بزرگ و متنوّع، بخشهایی از ظرفیّتهای کشور است؛ بسیاری از ظرفیّتها دست‌نخورده مانده است. گفته شده‌ است که ایران از نظر ظرفیّتهای استفاده‌نشده‌ی طبیعی و انسانی در رتبه‌ی اوّل جهان است. بی‌شک شما جوانان مؤمن و پُرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید. دهه‌ی دوّم چشم‌انداز، باید زمان تمرکز بر بهره‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیّتهای استفاده‌نشده باشد و پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملّی ارتقاء یابد.

97/11/22 سید علی خامنه ای


free b2evolution skin
29
بهمن

لوح آینده برای شما جوانان است

⚡️ لوح| آینده برای شما جوانان است

? رهبرانقلاب، در بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان:

?️ عزیزان! بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.۹۷/۱۱/۲۲

 


free b2evolution skin
12
آبان

درس های سیزده آبان

درس های سیزده آبان


سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.


free b2evolution skin
12
آبان

انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب

امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند. این حرکت دانشجویان معترض، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها که ناتوان از درک ملتی استقلال‌طلب و آزادی‌خواه بودند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از آن جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و …، ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان و برخی اقدامات دیگر از جمله آنهاست.

 

روز ملّی مبارزه با استکبار,استکبار,13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار

در 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند

 

اما پس از بی‌ثمر ماندن، آنها به اقدامات جدی‌تری روی آوردند؛ از جمله قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارای‌ها و اموال ایران و… که هیچ‌کدام تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم وبی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است.  و این‌گونه نام روز 13 آبان برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد.


free b2evolution skin