10
دی

معرفی من و کتاب (قسمت اول)

“در لوح و قلم شاهد آثار کتاب است / سر منزل و مقصود گهربار کتاب است
تاریخ اگر ثبت شده در صف ایام / تصویر ُرخش در خور گفتار کتاب است
رب ازلی نور جلی بر قلم آموخت / بنویس که این دفتر پر بار کتاب است.”

سلام. سلام به آن هایی که با کتاب این یار مهربان دوست و رفیقند، سلام به آن هایی که به دغدغه های رهبر عزیزمان  سید خامنه ای حفظه الله که یکی از آن ها مطالعه کتاب است، توجه دارند ،سلام و درود به رهبر فرزانه ای که عاشق مطالعه کتاب هستند.

 در کتاب من و کتاب مجموعه گفتارها و نظرات مقام معظم رهبری (سید علی خامنه‌ای حفظه الله)  این چنین می خوانیم:

“من در نوجوانی خیلی کتاب نگاه می‌کردم، پدرم کتابخانه خوبی داشت و خیلی از کتاب‌ها هم برای من مورد استفاده بود.

 البته خود ماها هم کتاب داشتیم و کتاب کرایه می کردیم. نزدیک منزل ما کتابفروشی کوچکی بود که کتاب کرایه می داد من رمان که می‌خواندم معمولاً از آن جا کرایه می‌کردم، به کتابخانه آستان قدس هم مراجعه می‌کردم، آستان قدس هم در مشهد کتابخانه خیلی خوبی دارد.

در دوره اوایل طلبگی، در همان سنین پانزده شانزده سالگی به آن جا مراجعه می‌کردم، گاهی روزها به آن جا می‌رفتم و مشغول مطالعه می‌شدم.

 صدای اذان با بلندگو پخش می‌شد، اما به قدری غرق مطالعه بودم که صدای اذان را نمی شنیدم، بلندگو خیلی نزدیک بود و صدای اذان خیلی شدید داخل قرائت خانه می‌آمد.

 اما ظهر که می شد بعد از مدتی می‌فهمیدیم ظهر شده است. ص18

من در دوره جوانی زیاد مطالعه می‌کردم، غیر از کتاب‌های درسی خودمان که مطالعه می‌کردم و می‌خواندم، هم کتاب تاریخ هم کتاب ادبیات هم کتاب شعر هم کتاب قصه و رمان می‌خواندم به کتاب قصه خیلی علاقه داشتم و خیلی از رمان های معروف را در دوره نوجوانی خواندم.

 شعر هم می‌خواندم، من در دوره نوجوانی و جوانی با بسیاری از دیوان های شعر آشنا شدم، به کتاب تاریخ علاقه داشتم و چون درس عربی می‌خواندم و با زبان عربی آشنا شده بودم، به حدیث هم علاقه داشتم.”

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...