23
تیر

مسئله حجاب و عفاف محدود به هفته حجاب وعفاف نیست

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) یزدگفت: نهادینه سازی مسئله حجاب و محدود نکردن آن به هفته حجاب وعفاف ضروری است.
 
به مناسبت هفته حجاب و عفاف خانم اقدس السادات دهقان منشادی(خاتم الحسینی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد گفت: رعایت حجاب و عفاف فریضه الهی است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است.

وی افزود: آیات ۳۱ سوره «نور» و 59 سوره «احزاب»از جمله آیاتی است که مصادیق و لوازم رعایت حجاب و عفاف را مطرح می کند.

استاد حوزه در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت حجاب در روایات اشاره کرد و بیان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در روایتی فرمود: «نصیف المراه علی راسها خیر من الدنیا و ما فیها؛ هنگامی که پوشش  بر سر زن باشد از دنیا و هر آنچه در آن است بهتر است»

وی با اشاره به این که حجاب امر بسیار مهمی است، افزود: در دین اسلام به جزئیات حجاب هم پرداخته شده و خداوند انسان ها را جزئیات آن آگاه کرده است.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد تصریح کرد: همانگونه که برای سایر واجبات مانند نماز و روزه هفته ای نداریم  و این گونه فرایض  همیشگی و دائمی است باید فرهنگ حجاب هم در جامعه نهادینه شود و رعایت حجاب و عفاف و امر به این فریضه دائمی باشد.

وی با اظهار نگرانی از کمرنگ شدن نظارت بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: امروز دشمن در مسائل فرهنگی ومسئله عدم رعایت حجاب و عفاف بسیار نفوذ کرده و این بسیار برای ما و نسل آینده خطرناک است.

خاتم الحسینی  در پایان اضافه کرد: کشور ما با خون شهدا پایه‌ریزی شده است لذا باید برای نگه داشتن و گسترش ارزش هایی که شهدا برای تحقق آن از جان خود گذشتند، تلاش کرد.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...