26
مرداد

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری س یزد: حجاب وعفاف امنیت روانی فرد وجامعه را تأمین می کند

 

خانم اقدس السادات دهقان (خاتم الحسینی)مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری س یزددر گفتگو با خبرنگار این حوزه در ارتباط با جایگاه ونقش حوزه در موضوع حجاب وعفاف گفت:در قرآن کریم ودر روایات اسلامی نظرات جامع وکاملی در موضوع حجاب وعفاف وجود دارد وبر همین اساس حوزه های علمیه که وظیفه دفاع از دین الهی را به عهده دارند باید در ترویج حجاب وعفاف در جامعه هم در عمل وهم تبلیغ وترویج کوشا باشند .

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری س یزد به انواع مختلف حجاب اشاره کرد وافزود:حجاب درونی به معنای اعمال وکارهایی که مانع رشد وبالندگی اخلاقی می شودبه عنوان مثال دربحث  انواع ایمان ،یکی از اقسام ایمان ایمان استدلالی است که شخص مکلف  فلسفه ودلیل حکم را بررسی می کند وبا این اعتقاد عمل را انجام می دهد واین نوع ایمان را که از درجه بندگی وعبودیت آن کاسته شده حجاب در تکامل معنوی انسان محسوب می شود.

خانم دهقان منشادی با تاکیدبرجایگاه شخصی و اجتماعی حجاب وعفاف اظهارداشت:حجاب به عنوان یک تکلیف شخصی بر روان واعمال انسان تأثیر می گذاردواز بعد اجتماعی امنیت روانی جامعه را به دنبال دارد وعمل نکردن به آن باعث تشویش خاطر افرادجامعه می شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری س یزدبا حدیثی از امام علی علیه السلام اشاره کرد وگفت:امام علی علیه السلام به فردی که دچار عصبانیت در خانواده شده بود فرمودند:دلیل این مشکل شما چشم چرانی است.

خانم خاتم الحسینی به راههای افزایش حجاب وعفاف در جامعه اشاره کرد وگفت:آموزش در روش های جذاب ودر قالب های گوناگون وتشویق از بهترین هادر بحث حجاب از راههای افزایش حجاب است .

وی استفاده از رسانه وکتاب های درسی ،توجه مسوولین ذی ربط مثل نیروی انتظامی،فضاسازی در مساجدومدارس وسایراماکن ،اجرای نمایشگاه ومعرفی الگوهای مذهبی در مشاغل گوناگون را  از دیگر راههای جذب جامعه جوان به سمت حجاب اسلامی برشمرد.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...