16
مهر

غفلت، عاملی برای دور شدن از آدمیّت است

غفلت، عاملی برای دور شدن از آدمیّت است
یکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶:۵۶
رییس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، غفلت را از عوامل دور شدن انسان از آدمیت برشمرد و گفت: بدترین نوع غفلت ،غفلت از مرگ است.
 
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) یزد، خانم قیاسی،رییس هیات امنای این مدرسه در جمع طلاب ،کارکنان و اساتید مدرسه طلاب را به سعی و تلاش در معنویات و پرهیز از گناه توصیه نمود و افزود :انسان حیوان ناطق است و باید سعی کند با داشتن تقوا، ورع و استقامت در مسیر معنویات به آدم ناطق تبدیل شود،چرا که همه مسخرات در اختیار اوهستند، لذا جایگاه انسان چیزی فراتر از حیوان ناطق بودن است.

وی غفلت را عاملی  برای دور شدن از آدمیت انسان دانست و ادامه داد:اگر انسان خود را رها کند از آدمیت فاصله می گیرد و بدترین نوع غفلت  برای انسان به فرموده سید علی آقای قاضی (رحمه الله علیه)،غفلت از مرگ است.

خانم قیاسی برای توبه کردن صرف توبه زبانی را کافی ندانست و خاطر نشان ساخت:پشیمانی از گناه، اصلی ترین عامل و اولین گام در مسیر توبه و غرور، آفتی برای به تعویق افتادن آن است و چه بسا افرادی به خاطر غرور ،توفیق توبه از آنها سلب شده است.

وی در ادامه به مسئله تسویف در امر توبه و هر امر خیری اشاره نمود و یادآور شد:هرگاه خواستیدکار خیری را انجام دهید و گفتید فردا انجام می دهم به تسویف دچار شده اید و امام سجاد (علیه السلام) در صحیفه سجادیه از این پدیده شوم به خدا پناه برده اند.

رییس هیات امنای مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)یزد،احساسی بودن و عدم تفکر را دوعامل برای پشیمانی از کارها بیان کرد و گفت:از روی احساسات و تصمیم عجولانه گرفتن و همچنین فکر نکردن و عدم تامل در مسائل ،باعث پشیمانی از نتیجه اقدامات می شود.

وی در پایان طلاب را به چند نکته اساسی توصیه و سفارش نمودو تصریح کرد:درزمان اقدام برای هر کاری عاقلانه فکر کنید و حتما برنامه ریزی داشته باشید؛ خود را مقید کنید که که کارهایتان را به موقع انجام دهید؛ تلاش کنید در معنویات جدی تر و کوشاتر باشید.


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...