14
دی

بعد از رحلت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه ،تلخ تر از حادثه ۱۳ دی نداریم.

 

روز اول روضه دهه فاطمیه در حوزه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها در تاریخ13 دی ماه 1400 مصادف با روز شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه  با حضور سرکار خانم  قیاسی حفظه الله. ( قسمت اول)

 خدایا امروز سالگرد شهیدی ست که عزیز دلِ هر مسلمان و غیر مسلمانی در سراسر گیتی ست، به حق دل هایی که برای شهادت حاج قاسم سلیمانی رحمة الله علیه می سوزد و می نالد، در فرج آقا صاحب الزمان ارواحنا فداه تعجیل بفرما.خدمت عزیزانم سلام عرض می کنم. امروز روزی سخت و  جانکاه است، و یاد آور خاطرات رحلت حضرت امام راحل رحمه الله علیه است و به نظر بنده، بعد از رحلت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه ،تلخ تر از حادثه ۱۳ دی نداریم.

 یادم می آید در مدرسه الزهرا بودیم، حاج آقای صدوقی فرموده بودند: به حظیره بروید، مراسم دعا برای سلامتی حضرت امام راحل رحمه الله علیه برگزار می شود.  با تعداد زیادی از طلاب خوابگاهی با مینی بوس به حظیره رفتیم، مردم کم کم می آمدند و جمع می شدند. خرداد ماه بود و روزها بلند.

قاعدتاً باید ساعت پنج و نیم صبح دعا شروع می شد، اما نشد.

 به حیاط رفتم و از یکی از آقایان که از مجموعه خودمان بود، سوال کردم چرا دعا را شروع نمی‌کنید؟ ایشان گفتند: منتظر حاج آقا صدوقی هستیم. برگشتم داخل مسجد که ناگهان صدای قرآن پخش شد.

 تمام وجودم به هم ریخت. بی اراده و بی  تصمیم، هیجانی مرا گرفت و به هم ریختم. پرده قسمت زنانه را کنار زدم و به سمت آقایان رفتم و داد زدم: برای چه قرآن پخش می کنید؟ همه شروع به گریه کردند.

 متحیر و گریه کنان به قسمت خانم‌ها برگشتم. یکی از آقایان گفتند: متاسفانه دیشب حضرت امام، دار فانی را وداع کردند.

در برگشت  به حوزه، بچه ها در مینی بوس گریه می کردند و من مردمی را می‌دیدم که در رفت و آمد بودند و مغازه هایشان را باز می‌کردند. انگار کسی خبر از رحلت حضرت امام رحمه الله علیه نداشت.

 ساعت ۸ صدای آقای حیاتی از تلویزیون پخش شد که:
روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست.

 خاطره ای سخت و فراموش نشدنی.

به شهادت رساندن ۷۲ تن در دفتر حزب جمهوری و ترور های مختلفی که در آن سال ها اتفاق افتاد. خداوند لعنت کند بنی‌صدر را و عذابش را زیاد کند. وقتی به زیارت قبر شهید علم الهدی در هویزه می روید، بنی صدر ملعون را نفرین کنید. شهید علم الهدی نیروی کمی داشت، در جوی‌ها سنگر گرفته بودند.

 پیغام فرستادند که نیرو و سلاح می خواهیم، اما بنی صدر نیرو نفرستاد و تانک‌های عراقی از روی این ها رد شدند و وارد هویزه شدند.

 روزهای سخت ادامه داشت، هر هفته  باید خبر شهادت، فرزند یا فرزندانی از یک خانواده را به آن ها می دادیم.

 در شهادت شهید مطهری رحمه الله علیه حضرت امام، سه مرتبه روی پای خود زدند و فرمودند: ” مطهری پاره تن من بود.”

این جمله را رسول اکرم صلوات الله علیه برای دختر بزرگوارشان حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: که فاطمه  سلام الله علیها پاره تن من است.

اما سردار حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه، مالک اشتر حضرت امام خامنه ای حفظه الله بود.

دو سال گذشته و به مناسبت های مختلف از حاج قاسم یاد می شود. حاج قاسم سلیمانی یک سوز جهانی داشت، در روستای قنات ملک از یک خانواده فقیر که هم کار می‌کرد و هم درس می خواند. چرا همه مردم جهان به او علاقه دارند؟ از کشورهای اروپایی و شرقی و غربی، برایش مراسم می گیرند و تجمع می کنند ؟نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در کنگره آمریکا گفت: ترامپ اشتباه کرد سردار سلیمانی را شهید کرد،با وحشتی رو به جمعیت حاضر گفت: شهید سلیمانی الان خطرناک تر از سردار سلیمانی است. تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی رحمه الله علیه را دیدید، کودک 8 - 9 ساله چنان شعر می‌خواند که دشمن وحشت می کند. پیرزن عراقی می‌نشیند و عکس سردار را می بوسد… ادامه دارد.

 حوزه علمیه حضرت زینب  کبری سلام الله علیها/ یادگاری.

 

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...