18
شهریور

افتتاحیه سال تحصیلی 1399-1400

انس گرفتن باعث رسیدن به آرامش می شود

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد ،عامل موفقیت طلاب را ،انس گرفتن با پنج چیز دانست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) خانم اقدس السادات دهقان منشادی( خاتم الحسینی) از جلسه افتتاحیه طلاب جدید الورود با حضور مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد،آقای کارگردرجمع طلاب مدرسه خبر داد.

آقای کارگر باتبریک سال تحصیلی جدیدوافتخارسربازی امام زمان(علیه السلام )خدمت طلاب،‌محور بیانات خود را (انس) قرار داد و با بیان راه های رسیدن به موفقیت از طریق انس گفت طلبه با انس با این موارد به آرامش وموفقیت دست می آید.

ایشان برای رسیدن طلبه به موفقیت به پنج انس اشاره کرد و گفت: انس با خدا اولین چیزی است که یک طلبه باید در مسیر زندگیش داشته باشد ، که  منشأ همه خوبی ها خداست و در سایه انس با خدا به آرامش می رسیم ، پس از ابتدای طلبگی توحیدمان باید قوی شود زیرا با توحید قوی ،قوی تر شده  و در برابر سختی ها ی روزگار متزلزل نمی شویم .نمونه آن حضرت امام (ره) بودند که فرمود:(( والله من هرگز از کسی نترسیدم)).

وی در ادمه انس با قرآن را دومین راه رسیدن طلبه به موفقیت دانست و بیان کرد: طلبه باید روخوانی قرآن ،ترجمه ،تفسیر، تقکر در قرآن و عمل به قرآن را بداند . بعد از انس باقرآن ،انس با اهل بیت (علیهم السلام) یکی از بهترین راههایی است که طلاب را به کمال میرساند، همانطور که پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله) در آخرین لحظات عمرشان بهترین هدیه ای که به امت سفارش کردند :قرآن و عترت بود ؛.برای انس و بهره بردن بهتر از قرآن ،اهلبیت(علیهم السلام) بالاترین جایگاه را دارند..توسل به ائمه و عمل به دستوات آنها از وظایف طلاب است که با ید با کتاب ها و فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام )مأنوس باشیم . به ویژه انس با امام زمان( علیه السلام )که فرماندهی اصلی حوزه هابوده  وعنایت ویژه ای به سربازانشان دارند.طلبه باید در فکر و عمل پیرو ولایت فقیه باشد ،چون اطاعت از ولایت فقیه ،اطاعت از امام زمان (علیه السلام) است.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یز،دانس با علما ی صاحب نفس را چهارمین عامل  موفقیت طلاب دانست و اظهار داشت : هیچ چیز جای حضور و نشستن در مقابل استاد را نخواهد گرفت چون اخلاق و منش استاد باعث رشد انسان می شود. احترام و ادب در مقابل استاد باید در رأس همه چیز باشد و شیطان در این مسیر به اشکال گوناگون قرار خواهد گرفت،وبا معرفی خانم قیاسی ایشان را چهره شاخص وبرتر حوزه های علمیه خواهران به خصوص در استان  دانست وتوفیق استفاده از محضر ایشان را نعمت بزرگی از جانب خدا وند دانست.

در پایان ایشان انس با مردم را پنجمین  ومهمترین عامل موفقیت طلاب دانست وبیان کرد: طلبه نباید با ورود به فضای طلبگی منزوی شود وباید با مردم مأنوس ودر مجالس عمومی شرکت کند،ودر برخی موارد با حضور فیزیکی خود ویا ترک مجلس گناه از ارتکاب دیگران به گناه پیشگیری نماید که این از عنایت ویژه خداوند به طلبه می باشد.

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...